Thursday 10 May 2012

De unde vin linguritele...

Eu, în modul de professeur de francais, încercam să le explic copiilor de a 7-a diferența dintre cuillère (lingura ca obiect, din aceeași categorie cu furculițele și cuțitele) și cuillerée (conținutul unei linguri, ca în „adăugați două linguri de zahăr”).
Până să apuc eu să explic ceva, unul dintre copii, fericit că în sfârșit a înțeles și el cum e cu genul substantivelor, strigă din ultima bancă:
- Știu eu, Miss! Una e lingura masculină și cealaltă e lingura feminină!
Mă umflă râsul dar încerc să îi explic calm și academic că nu are sens ce a zis, că na, lingurile nu sunt ca pisicile și cățelușii, băieței și fetițe, că nu e nevoie de forme de masculin și feminin pentru tacâmuri. La care, una din puștoaice, zice:
- Păi cum, Miss, eu credeam că de-acolo vin lingurițele!

No comments:

Post a Comment