Monday 11 August 2008

Episodul 4 - Zâna cea Bună

Cu Zana era alta poveste. N-ar fi crezut ca zana nu-i adevarata pentru ca o vazuse chiar ea in filmul Veronica si mai mult decat asta Zana chiar ii scrisese de cateva ori. Pastra cu sfintenie scrisorile de la ea si le recitea adesea desi nu se intrebase niciodata de ce literele zanei semenau atat de mult cu scrisul mamei.
„Draga Daiana,
Nu stiu daca iti aduci aminte, eu ti-am mai scris atunci cand erai mai mica. Ti-am spus atunci ca am pe cineva care te urmareste in ceea ce facieste un ingeras care te vede pe fereastra si la nevoie se poate transforma in musca sau in gargarita si poate intra in casa sa te asculte ce vorbesti. Zilele astea a venit la mine si mi-a povestit despre tine lucruri bune dar si multe rele. Pentru lucrurile bune pe care le-am auzit, de exemplu ca mananci frumos cu gurita inchisa, ca te joci frumos cu jucariile si nu le strici, ca o iubesti pe mama ta si-i scri scrisori frumoase, le faci mici cadouri facute de manuta ta cum au fost floricelele alea puse in scoicute, ca nu stai suparata pe mamia si tatie si faci treaba cu tatutul tau, apoi ca ai invatat sa scrii, sa citesti si sa colorezi frumos precum si multe alte lucruri bune, iti daruiesc o cartuta pe care poti scrie si desena. Dar din pacate ingerasul meumi-a spus si unele lucruri rele care nu stau bine unei fetite cuminti si frumoase asa cum esti tu. Mi-a spus ca il bati pe tati, ca i-ai spus lui mamaia ca ti-e scarba de ea, ca nu vrei sa faci ce-ti spune mama ta, ca pe tatie nu-l lasi sa se uite la actualitati, spui nu vreau, bati cu pumnul in masa, apoi ca te culci tarziu si altele pe care nu ti le mai scriu. Daca vrei sa nu ma supar pe tine si sa te transform intr-o broasca testoasa, asculta-mi sfatul si fi fetita cuminte si ascultatoare. Asculta-i pe parinti si bunici si totul are sa fie bine. Ce rost are sa plangi si sa enervezi, sa-i superi cand poti foarte bine sa faci ceea ce ti se spune?
Am auzit ca ai fost la Bucuresti, sa-mi scri si mie cum a fost acolo ca ingerasul meus-a speriat de tren si a fugit. Daca se face timpul frumos si ajungi cumva la padure, culege-mi si mie o floricica si pune-o in cutia postala s-o gasesc. Am auzit ca ti-ai cumparat blugi asa e? Acum te las draga mea Daiana ca a nins si pe aici in tara mea si m-a apucat zapada in rochita mea de voal, cea argintie, stii tu, m-ai vazut in filmul Veronica, si vreau sa merg cat mai repede la mesterul Pisicuta sa-mi faca o haina de blanita. Eu cred ca vei intelege si vei fi cuminte si ascultatoare ca sa pot sa-ti mai scriu si alta data. Te iubesc.
ZANA CEA BUNA
PS: Ai vazut desenele cu Alice in Tara Minunilor? Cred ca tu semeni cu Beni-Beni.

Fetita purta pica acestei fiinte care stia si vedea tot si ii incurca socotelile. Si mai ales ca era convinsa ca exista o conspiratie intre zana asta si cei mari, mai ales cu mami si tati. Si asta era nedrept. Ea nu avea nici un aliat in afara de Blecstar si Cooper pe care oricum nu-i vedea si nu-i auzea nimeni. Si chiar daca le promisese sa ii ia cu ea la gradinita si incerca sa mai vorbeasca cu ei si acolo, totul era prea greu pentru ca trebuia sa pastreze tacerea pentru ca ceilalti copii, desi tot copii ca si ea, nu ar fi inteles niciodata.

No comments:

Post a Comment